Blog
Tomáš  17. 10. 2016

Deník - 2. týden - Říjen

Celý tento týden jsme strávili na dovolené v Egyptě, poblíž města Marsa Alam v hotelu Blue Reef Red Sea Resort. Primární aktivita této dovolené bylo potápění, každý den většinou 2 ponory, které trvaly kolem hodiny (každý ponor cca 50-60min). Po hloubkových technických ponorech by se nemělo moc běhat, takže jsme tento týden zařadili do našeho běžeckého plánu -> jako týden regenerační -> pomyslné ukončení sezóny a oraz. Úplně jsme však boty nezahodili, párkrát jsme se ráno před ponory došli regeneračně vyklusat po silnici, která vedla skrz poušť.V neděli jsem si taktéž v hotelu nechal dát masáž celého těla, která trvala 60 minut. Ceny za masáže jsou zde v Egyptě přívětivější než v Česku, pokud umíte trochu vyjednávat (zde normální úplně u všeho, cenovky téměř neexistují) SmileNa celý pobyt jsem si usmlouval tři 60 minutové masáže za slušnou cenu kolem 40 euro. Masér byl vážně šikovný, a kromě Thajských masáží, jsem v životě moc lepších masáží než zde neabsolvoval.

V pondělí nás čekali první dva technické ponory, každý 50-60 minut. Před ponory jsme s Terkou stihli ještě krátký výklus 7km. Při ponorech jsme viděli moc krásných, ale i jedovatých ryb, malého žraloka, želvu a tak dále. Z celého týdne jsem natočil mnoho videí i z podmořského života, v následujících týdnech sestříhám určitě nějaké video. Za celý týden jsem neviděl jediný mráček, teploty přes den byli přes 30° (ve stínu) a v noci určitě neklesly pod 20°. V hotelu bylo i malé fitko, na to však nebylo moc čas. V pondělí jsem si stihnul dát kompenzační cvičení a využil druhou masáž celého těla. Ke konci masáže mi masér udělal ještě masáž horkými lávovými kameny.

Úterý -> opět dva ponory. Na ponory jsme jeli vždy ráno po snídani. Cesta na ponory trvala většinou malým privátním busem 20-40 minut (doprava od společnosti 3will, která nám zajišťovala veškerý servis při potápění). Večer jsem stihnul ještě lehce fitko 20minut. Každý ponor trval kolem hodiny a mezi ponory jsme měli pausu 30-60 minut. Pak se jelo zase zpátky, takže jsme většinou byli zpět na hotelu kolem 13:00 na oběd. Zbytek dne jsme odpočívali a vymýšleli jiné aktivity.

Ve středu následovali klasicky zase 2 technické ponory. Před ponory jsme s Terkou ještě dali 9km klus. Odpoledne jsme se vydali celá rodinná výprava (Tom, Terka, Taťka, brácha a Terky přítel Kuba) na projížďku na čtyřkolkách do pouště. Celá projížďka trvala kolem 3 hodin, zastavovali jsme na pár zajímavých místech v poušti a v malé lokaci u Beduínů, kteří nám udělali čaj.

Ve čtvrtek jsme měli ponory vymyšlené trochu jinak. Připlatili jsme si a vydali jsme se na potápěčský téměř celodenní výlet větší lodí. Jeli jsme do chráněné oblasti - "mořského parku", kde se vyskytují často delfíni - Dolphin House. První ponor byl technický kolem 60min - klasika. Druhý klasický ponor jsme neabsolvovali. Čekalo nás jenom šnorchlování, ale právě s delfíni. Asi 15 minut jsme šnorchlovali mezi desítky delfínů, paráda, nádhera.

V pátek jsme naopak trochu s ponory přitvrdili. Dopoledne jsme dali klasické dva technické ponory po 60ti minutách. Pátek byl poslední den, kdy jsme se mohli potápět, den před odletem ( sobota) se musí tělo "vysytit" a není dobré již dělat technický hloubkový ponor. Tak jsme v pátek nahnali co se dalo. V pátek večer jsme se teda rozhodli si dát ještě navíc noční ponor. Na noční ponor jsem nakonec šel jen já s Kubou. Taťka a brácha byli utahaní a druhý den ráno měli naplánovaný celodenní výlet, tak odpočívali. Terka noční ponory nemá moc ráda a tak si udělala vlastní plán. Já s Kubou a naší instruktorkou Šárkou jsme si dali tedy krásný noční ponor taktéž v délce téměř hodinu. Viděli jsme v moři mnoho živočichů, kteří přes den spí.

V sobotu Taťka a brácha jeli na celodenní výlet do chrámu v Edfu, dále podél Nilu a druhou lokaci, kde byli jsem již zapoměl (zmíníme v celém příspěvku z dovolené, zeptám se bráchy Laughing). Takže já, Terka a Kuba jsme si udělali vlastní program. S Terkou jsme si dali ráno poslední výběh v Egyptu. Dopoledne jsme si pak domluvili ve třech ještě jednou čtyřkolky. Tentokrát jsme si domluvili pouze privátní výjezd -> pořádnou "krosbu" bez zastávek. Hodinu jsme se proháněli po poušti na plný plyn a pořádně se vyřádili na čtyřkolkách. Odpoledne jsem si zašel na poslední domluvenou masáž a ještě jsme asi hodinku zašnorchlovali kousek od hotelu. Večer jsme se zbalili a v 23:00 v sobotu jsme vyrazili busíkem na letiště.

Ve 2:00 jsme měli odlétat z letiště v Marsa Alam. Klasicky se to u této aerolinky trochu opozdilo a odlétali jsme po 3 hodině ranní. Do ČR jsme dorazili kolem 8 hodiny ranní, nasedli do auta a jeli domů. Letadlo letělo necelých 5 hodin, něco málo jsem naspal, ale noc to vážně růžová nebyla. Odpoledne jsem si vybalil, dohnal trochu práce na pc, dal si 13km výklus, dal jsem si pořádné protahovací cvičení a šel brzo spát. A od pondělí, zase pořádný trénink! Sakra ---> To jsem udělal skoro celý report z Egypta. Né, celý článek z Egypta bude kure*sky dlouhý a podrobnější, takže koho to zajímá, můžete se na něj a na video těšit! Smile

Pondělí - ráno 7km výklus Egypt EM, 2 ponory po 50-60minutách, masáž od maséra - lávové kameny 60min, fitko 30min, protahovačka

Úterý - dopo 2 ponory 50-60min (reef a vrak), bazén 400m, fitko 20 min (kompenzanční cvičení), protahovací cvičení

Středa -  9km klus EM, 2 ponory 60min (jeskyně a reef), 3 hodiny jízda na čtyřkolkách, protahovací cvičení

Čtvrtek - ráno 8km klus EM, 1 ponor 60min + šnorchlování s delfíny, protahovací cvičení

Pátek - dopo 2 ponory po 60 min, k večeru 1 noční ponor 60min, protahovací cvičení

Sobota - ráno 8km jogging EM, šnorchlování, čtyřkolky poušt - EM (zapnul jsem si pro zajímavost garminy - jako jízdu na kole), masáž - full body, balení zavazadel, protahovací cvičení

Neděle - ranní odlet do ČR, odpo 13km volný běh EM, protahovací cvičení, automasáže

• Celkem za týden 45km běh + hodně plavání
  • Celkem za týden více než 15 hodin aktivit (počítám do toho 10 hodin ponorů Laughing)
Tomáš16. 2. 2021

Motivace do 2021

Motivační video mého podání pro 2021

Tomáš18. 12. 2020

Rozhovor s Edou Kožušníkem

3 roky co jsem se s Edou neviděl, připravili jsme si pro Vás rozhovor :)

Tomáš1. 12. 2020

Crossfit, co to je a moje cesta

Jak jsem přišel ke Crossfitu a co to vlastně je :)

Tomáš14. 9. 2018

Měsíc v USA, kam mě nohy zavedli?

Reportáž z mého cestování v USA, kde všude jsem se proběhl?