Blog
Tomáš  10. 8. 2017

Čím podpořit spalování tuků?

Čím podpořit spalování tuků?

Někteří z nás běžců již docílilo "vysněné" běžecké postavy a nemáme moc co dalšího shazovat. My s Terkou by jsme asi museli pomalu svléknout kůži, kdybychom měli hubnout dál Laughing. Mnoho z vás se však snaží ještě nějaké to kilo shodit, hlavně pak na tukových zásobách. Každé shozené kilo tuku vám jako běžcům pomůže zrychlit a pokud běžci nejste, neříkejte že i Vás nepotěší nějaké kilo tuku dole?Cool Takže pokud nějakou tu zásobu navíc máte, máte nad námi vlastně výhodu, máte větší rezervy kde se zlepšovat, mi už to touhle cestou neposuneme Cry

Nejefektivněji budete samozřejmě hubnout a pálit tuky při kombinaci správného a rozmanitého tréninku se správnou volbou stravy, dostatkem spánku a omezením psychického stresu.
Ale o tom tento článek nebude, to by bylo zase dlouhé jiné téma, třeba někdy příště.Smile

V tomto článku Vám představím pár potravin či doplňků, které jsou většinou přírodní, ale vcelku slušně umí podpořit spalování tuků. Většina z nich jsou známé. Sám nějak moc nepodporuji chemii, potravinové doplňky apod. Nicméně byliny a nakonec i některé potravinové doplňky na přírodní bázi užívám, vím a cítím, že některé efekt mají. Vše se ale snažím vyladit hlavně pestrou stravou.

Spalovače tuků - co se týče potravinových doplňků v dnešní době už neprochází nějakou extra velkou revolucí. Různé preparáty a nové výrobky sice trh zaplavují, ale stále se setkáváme s podobnými látkami které obsahují, na stejných principech. Jedná se většinou o extrakty z bylin či nějaké potravy nebo aminokyseliny.

Asi nejefektivnější se zdají být spalovače s termogenní funkcí. Díky tomu, že se navýší tělesná teplota organismu, člověk pálí po celý den více kalorií a to i v klidovém stavu. Jelikož je to právě i v klidovém stavu, kdy máme nižší tepovou frekvenci, dokáže dobře využívat energii z tukové zásoby. Celkově látky zmíněné níže ovlivňují metabolismus tuků na různých úrovních.

Podíváme se tedy na dle mého poměrně účinné látky, které pomáhají a podporují pálení tuků:

1, Synefrin - Sice dost chemický název, ale látka je pouze extrakt z kůry hořkého pomerančovníku. Je základní funkční látkou většiny moderních spalovačů tuků a to právě hlavně díky své termogenní funkci. Extrakt z kůry pomerančovníku tedy - synefrin můžete sehnat poměrně levně v dobré kvalitě, bez jiných přídavků. Každý si musí zkusit zda mu tato látka vyhovuje, užívání mu nedělá problémy a cítí se po ní OK. Při pálení tuků může určitě slušně pomoci.

2, Kajenský pepř - Jedna z odrůdy chilli papriček. Dostanete ho jako kořenící přípravek - prostě sušené chilli s názvem kajenský pepř. Takže kdo má rád pálivé, přidávejte si do jídel kajenský pepř a třeba vám pomůže spálit nějaký ten špek.Laughing Tato odrůda chilli obsahuje poměrně vysokou dávku látky zvané kapsaicin. Kapsaicin podporuje látkovou výměnu a prohřívá také střevní sliznici. Právě kapsain je tedy látka v kajenském pepři, která má pozitivní efekt na spalování tuků. Má prokazatelné termogenní účinky.

3, Extrakt ze zeleného čaje - Zelený čaj obsahuje velmi užitečné látky pro naše zdraví. Tyto látky nazýváme katechiny. Tyto látky jsou známe a zodpovědné i za lepší spalování tuků a také pro ochranu organismu, posilují imunitu atd. Nejúčinnějším katechinem je epigalokatechingalát - zkratka EGCG. EGCG udržuje tukový metabolismus na vyšších obrátkách. Zajímavá kombinace pro rozjetí spalování je například s kofeinem, pozor však na předávkování. Už sám zelený čaj obsahuje nějaké množství kofeinu.

4, Kofein - A již právě zmíněný a velmi známý kofein. Pro většinu známý jako káva a spíše jako stimulant. Stále je to jeden z nejúčinějších “legálních” a dostupných stimulantů a látek, které dokážou náš organismus nakopnout. S jeho užíváním bychom to tedy neměli přehánět, můžeme na něm být psychicky závislí a velké dávky určitě našemu srdci a organismu také neprospějí. Avšak při rozumném užívání může pomoci zkvalitnit intenzitu vašich tréninku a také akcelerovat spalování tuků. Podporuje vychytávání mastných kyselin z krevního řečiště a v kombinaci s již zmíněným synefrinem a třeba ještě zeleným čajem je velmi efektivním spalovačem tuku.

5, Zelená káva - V zelené kávě jsou na rozdíl od kávy klasické ještě látky zvané fenolické sloučeniny. Tou nejdůležitější je potom kyselina chlorgenová. Ta se pražením zelených kávových zrn a jejich přeměny na černá kávová zrna ničí a s tím ze zničí i její účinek. Tato kyselina a její metabolit - kyselina kávová, napomáhají bránit aktivitě enzymu, který štěpí škrob na cukry. Tento enzym pomáhá vstřebávání cukru ze škrobu, čímž se snižuje celkový jednorázový kalorický vstup.

Dále bych mohl zmínit aminokyseliny jako L-fenylalanin, Taurin a další. Ty také mohou pomoci při spalování tuků. Nebo HCA a CLA látky, které také ovlivňují metabolismus tuků v těle. Dále také Lecitin může zlepšit metabolismus tuků.

Nicméně 5 výše zmíněných látek je dle mého v kombinaci velmi účinným a dalo by se říct přírodním spalovačem. Všeho však s mírou, zkuste si přidávat trochu kajenského pepře do některého jídla každý den, můžete zkusit přidat synefrin a např. Matcha tee - tzn. extrakt ze zeleného čaje, dát si denně 2-3 kávy, někdy zelenou a někdy normální a občas to doplnit zeleným čajem. Věřím, že při užívání všech těchto látek poměrně výrazně zvýšíte svůj metabolismus tuků, zvýší se i vaše spotřeba kalorií a nějaký ten tuk spálíte. Zásadní je však vždy váš jídelníček. Většina látek na organismus působí pozitivně, avšak vše má i své negativa. A jako vždy, každé tělo a reakce na různé látky jiné, vše si musíte ozkoušet.

Já osobně piji denně většinou 1-2 šálky kvalitního sypaného zeleného čaje, k tomu si občas dám lžičku matcha tee. Kajenský pepř používám v jídlech téměř každý den v hojném množství. Kofein z kávy užívám méně, pouze před intenzivnějšími tréninky či před závody, abych si na stimulaci moc nezvykl. Já už nemám moc co pálit, takže zelený čaj a kajenský pepř užívám spíše jelikož si prostě chci dát šálek čaje, který je dobrý a zdravý, chci si udělat pořádně pálivé jídlo a nebo se občas nakopnout před tréninkem kofeinem!

Tomáš14. 9. 2018

Měsíc v USA, kam mě nohy zavedli?

Reportáž z mého cestování v USA, kde všude jsem se proběhl?

Tomáš17. 8. 2018

Deník - Červenec (2018)

Muj stručný tréninkový deník za Červenec 2018

Tomáš31. 7. 2018

Deník - Červen (2018)

Muj stručný tréninkový deník za Červen 2018

Tomáš5. 6. 2018

Deník - přelom Květen / Červen (`18)

Muj tréninkový deník za období 28.5.-3.6.2018

                                                                   --- PARTNEŘI ---


--- SPŘÁTELENÉ WEBY ---