Blog
Tomáš  15. 6. 2017

10 výhod běhání?

10 výhod běhání?
1, Celkové duševní zdraví - Při běhu naše tělo uvolňuje hormony, díky kterým se cítíme šťastnější a psychicky zdravější.

2, Výkonější a zdravější plíce - Během posilujeme výkonnost plic, ozdravujeme průdušky, můžeme léčit případné astma. 

3, Předcházíme vysokému krevnímu tlaku - Tepny se při běhu rozšiřují, plynuleji proudí krev a pomáhá to tělu udržovat optimální krevní tlak.

4, Silnější imunitní systém - Pravidelným a přiměřeným tréninkem posilujeme obranyschopnost těla a naše imunita se stává silnější.

5, Úbytek na váze - Běh je účinný spalovač kalorií, za hodinu běhu spálíme cca od 600 do 900 kalorií (podle věku, váhy, formy atd. se počet liší)

6, Fyzická síla - Běh nám samozřejmě zlepšuje fyzickou kondici, postupně přiměřeným tréninkem zpěvňujeme šlachy, vazy a celou kostru.

7, Zvyšování odolnosti kostí - Když vyvíjíme zátěž na kosti, naše tělo do nich začne posílat více minerálů, aby sílili. Pokud to s tréninkem a zátěží nepřeženeme, naše klouby budou postupně silnější a zvětší se jejich hustota.

8, Síla a stabilita kloubů - Stejně tak u kloubů. Přiměřeným tréninkem posilujeme klouby, tělo se snaží adapatovat na zátěž a buduje silnější šlachy a vazy kolem kloubů.

9, Kontrola osobnosti - Běhání nám zvyšuje sebědůvěru, pomáhá nám lépe kontrolovat se a zvládat obtížné životní situace.

10, Snižuje riziko cukrovky - Běhání upravuje hladinu cukru v krvi, předcházíme tak cukrovce a dalším onemocnění.

Tomáš14. 9. 2018

Měsíc v USA, kam mě nohy zavedli?

Reportáž z mého cestování v USA, kde všude jsem se proběhl?

Tomáš17. 8. 2018

Deník - Červenec (2018)

Muj stručný tréninkový deník za Červenec 2018

Tomáš31. 7. 2018

Deník - Červen (2018)

Muj stručný tréninkový deník za Červen 2018

Tomáš5. 6. 2018

Deník - přelom Květen / Červen (`18)

Muj tréninkový deník za období 28.5.-3.6.2018

                                                                   --- PARTNEŘI ---


--- SPŘÁTELENÉ WEBY ---