Blog


Tomáš  20. 2. 2014

Detoxikace těla

Detoxikace těla

V druhém článku bych rád stručně zmínil co je detoxikace těla, k čemu je dobrá a proč je důležité detoxikovat tělo. Hned na úvod musím říct, že tento článek je jen velice stručný a není příliš odborný, má Vám pomoci jen nahlídnout k čemu by detoxikace mohla pomoci a co hraje zásadní roli při detoxikaci těla. O mnoha tvrzeních v článku by se samozřejmě dalo spekulovat, ale tak je to dnes téměř se vším.

Detoxikace je očistný proces, během něhož se zbavuje tělo jedovatých zplodin. Zbavíme se usazenin, nadbytku solí, zredukujeme tukové zásoby, pročistíme krev a posílíme detoxikační orgány (plíce, játra, ledviny, střevo a kůži). Pročistíme kapilární, lymfatický a cévní systém v těle. A určitě je dobré detoxikovat tělo, protože škodliviny v těle nás zatěžují jak fyzicky tak psychicky.

Pokud jsme intoxikovaní (tudíž máme moc škodlivin v těle - vzniká při dlouhotrvajícím špatném stravování, špatnému pitnému režimu a málo pohybu) projevu je se to: Únavou, nedostatkem energie, sníženou výkonností, zhoršení regenerace po výkonu, časté nemoci, bolesti hlavy, bolesti ve svalech, špatné prokrvování končetin, častý pocit plného žaludku a břicha, pokles imunity, deprese, špatná nálada, pokles libida a impotence a i další nepříjemné stavy mohou být důsledkem překyselení a intoxikací organismu.

Jaký má pro nás tedy význam detoxikace těla? Pročištění a nastartování organismu na větší zátěž, posílení detoxikačních orgánů, regenerace poškozených buněk a zlepšení imunity, povzbuzení látkové výměny - zlepšení se zpracování tuků, pročištění lymfatického systému, krve od toxinů, solí a tuků, snížení nadváhy a příliv energie.

A v čem nám detoxikace může pomoci? Částečně zbavit se nadváhy a nadmíry tuků v krvi, zmizení bolesti hlavy, pocitu únavy, zlepší se výkonnost, zlepší se regenerační a adaptační pochody v těle, zmizí zácpy / průjmy, posílení imunitního systému, vyčištění pleti, zmírnění ekzémů, stabilizace krevního tlaku, povzbuzení oběhu a lymfatického systému a další pozitivní vlivy na naše tělo a náš organismus.

Zásady procesu detoxikace -

  • Základem je samozřejmě změna jídelníčku, pitný režim a vhodná pohybová aktivita! Zásady správného stravování dle mého názoru můžete najít zde na webu v záložce strava.

  • Měli byste vypít během dne dostatek tekutin, asi tak 2 až 3 litry, ale záleží to také na vaší aktivitě, počasí a vašem tělu komplexně. Pít byste měli - čistou vodu - nejlépe teplejší s citronem - hlavně po ránu vypít aspoň 0,5l teplé vody s citronem, zelené čaje - sypané kvalitní, čerstvé zeleninové a ovocné šťávy pokojové teploty.
  • Vyhýbat se, nepít a nejíst - limonády, sycené minerálky, alkohol, slazené nápoje, pokud sladit pouze medem - ne medem ze supermarketu - bio nebo od včelaře, mléko…
  • Nejíst uzeniny, tmavá a tučná masa, majonézy, tučné a tavené sýry, kečupy, instantní a konzervovaná jídla, nadměrně solená a kořeněná jídla, vynechat přípravu pokrmů smažením, nejíst žádné pšeničné pečivo a těstoviny! Vypustit většinu potravin s lepkem…
  • Jíst stravu bohatou na zeleninu, zvýšit obsah vlákniny v jídle - zelenina, ovoce, obiloviny, cereálie, luštěniny, ořechy, jáhly..
  • Podpora krevního oběhu a lymfatického systému vhodnou masáží a pohybovou aktivitou! 
  • Dále můžete detoxikaci podpořit nějakými antioxidanty - goji, chlorella, mladý ječmen, acai berry a antioxidačními čaji - goji, reishi, tulsi, gaba, maté, rooibos atd.
Tomáš22. 4. 2018

Deník - 3. týden Duben (`18)

Muj tréninkový deník za období 16.5.-22.5.2018

Tomáš18. 4. 2018

RunTour ČB - 2018

Report z RunTour ČB 2018 - Aneb jak jsem poprvé zkusil běžet jako vodič slabozrakému

Tomáš16. 4. 2018

Deník - 2. týden Duben (`18)

Muj tréninkový deník za období 9.5.-15.5.2018

Tomáš9. 4. 2018

Bujanov 15km - 2018

Report ze závodu jihočeského poháru - 15km v Bujanově, 7.4.2018

                                                                   --- PARTNEŘI ---


--- SPŘÁTELENÉ WEBY ---